00,00 

Brak produktów w koszyku.

Generator pary nr artykulu: 10

Wyświetlanie 1–16 z 39 wyników

  • Roco 7110002 – Lokomotywa parowa TKt3, PKP

    2 093,00 

    Lokomotywa parowa Tkt3 należąca do Polskich Kolei Państwowych.
    – Dopracowany w szczegółach model z wieloma oddzielnie dołączanymi częściami
    – Zestawy kołowe z drobnego metalu
    – Z przełączanym oświetleniem kabiny maszynisty w trybie cyfrowym
    – Generator dymu z możliwością doposażenia.
    W latach 1928-1943 dostarczono łącznie 775 lokomotyw parowych klasy 86 dla Niemieckich Kolei Państwowych . Po 1945 r. PKP eksploatowały 44 lokomotywy tej klasy. Pod względem konstrukcyjnym lokomotywy o mocy 1000 KM przystosowano do prędkości 70-80 km/h. Oprócz swojego głównego pola działania z pociągami towarowymi i pasażerskimi, były one również wykorzystywane do celów manewrowych. Ostatnia lokomotywa tej klasy została wycofana z taboru PKP w 1975 roku.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 7100002 – Lokomotywa parowa TKt3, PKP

    1 518,00 

    Lokomotywa parowa Tkt3 należąca do Polskich Kolei Państwowych.
    – Dopracowany w szczegółach model z wieloma oddzielnie dołączanymi częściami
    – Zestawy kołowe z drobnego metalu
    – Generator dymu z możliwością doposażenia.
    W latach 1928-1943 niemieckie koleje państwowe otrzymały łącznie 775 lokomotyw parowych klasy 86. Po 1945 r. PKP eksploatowały 44 lokomotywy tej klasy. Pod względem konstrukcyjnym lokomotywy o mocy 1000 KM przystosowano do prędkości 70-80 km/h. Oprócz swojego głównego pola działania z pociągami towarowymi i pasażerskimi, były one również wykorzystywane do celów manewrowych. Ostatnia lokomotywa tej klasy została wycofana z taboru PKP w 1975 roku.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 70039 – Lokomotywa parowa klasy 231 E, SNCF

    2 070,00 

    Lokomotywa parowa klasy 231 E, należąca do Société nationale des chemins de fer français (Francuskie Koleje Państwowe, SNCF). model z edycji!
    – Stosowany w ciężkich pociągach ekspresowych
    – Bardzo szczegółowy model o filigranowej konstrukcji
    – Generator dymu z możliwością doposażenia.
    Seria 231 E została opracowana w związku z potrzebą budowy potężnych lokomotyw parowych dla coraz cięższych francuskich pociągów ekspresowych po pierwszej wojnie światowej. Zamiast opracowywać drogie nowe modele, André Chapelon otrzymał zlecenie kolei Paris-Orleans, aby przerobić istniejące lokomotywy parowe typu Pacific, tak aby spełniały nowe wymagania. Inżynier był w stanie osiągnąć wymagany wzrost wydajności i oszczędności w zużyciu energii głównie poprzez wprowadzenie ulepszeń termodynamicznych. Jego sukces udowodnił, że miał rację: jego zmodyfikowana lokomotywa osiągnęła prędkość testową do 174 kilometrów na godzinę, a nawet w codziennej eksploatacji osiągała prędkość maksymalną 130 kilometrów na godzinę. Zwiększając wydajność o 50 procent i jednocześnie zmniejszając koszty zużycia, Chapelon stworzył przyszłościowe pociągi ekspresowe ze starych lokomotyw parowych.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 70041 – Lokomotywa parowa klasy 50, DR

    1 702,00 

    Lokomotywa parowa klasy 50 Niemieckich Kolei Państwowych. Napęd na dwie osie tendra oraz poprzez wał kardana na wszystkie pięć osi napędowych lokomotywy.
    – Projekt z nową konstrukcją przetargową
    – Dopracowany w szczegółach model z wieloma oddzielnie mocowanymi częściami wtykowymi
    – Z zestawami kołowymi z delikatnego metalu
    – Generator dymu z możliwością doposażenia.
    We wschodnich Niemczech klasa 50 odgrywała znaczącą rolę na kolei jeszcze dłużej niż na zachodzie. Liczbowo stosunkowo niewiele takich lokomotyw – tylko 354 – pozostało w sowieckiej strefie okupacyjnej pod koniec wojny. Z biegiem czasu powstało wiele różnych kombinacji lokomotyw i tendrów. Po ich wycofaniu nowe przetargi budowlane klas 23.10 i 50.40 były często umieszczane za starymi konstrukcjami 50. Jednak ze względu na brak ciągłej tylnej ściany połączenie to nie było szczególnie popularne wśród personelu, zwłaszcza zimą.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 78052 – Lokomotywa parowa 011 062-7 DB

    2 277,00 

    Lokomotywa parowa 011 062 należąca do Niemieckich Kolei Federalnych. Napęd na trzy osie tendra oraz poprzez wał kardana na wszystkie trzy osie napędowe lokomotywy.
    – Projekt obejmuje białe opony
    – Dopracowany w szczegółach model z nową konstrukcją kotła
    – Zestawy kół z drobnego metalu
    – Z zestawem wytrawionych znaków
    – Generator dymu z możliwością doposażenia.
    Te dawne gwiazdy DRG zostały pozostawione po drugiej wojnie światowej w przerażającym stanie – powyżej wszystko w obszarze usprawnienia. Pierwotny plan zakładał wycofanie ich ze służby. Jednak poważny brak lokomotyw spowodował, że podjęto decyzję o remoncie wszystkich istniejących maszyn. W zakresie L4 usunięto pozostałości opływowej osłony. W 1953 roku, ze względu na skrajnie zniszczony stan kotłów St 47 K, DB postanowił wyposażyć wszystkie lokomotywy 01.10 w spawany kocioł dużej mocy z komorą spalania. Lokomotywa 01 1062 oddana do użytku w 1940 roku otrzymała nowy kocioł w 1954 roku. W 1968 roku, kiedy wprowadzono numery EDP, zmieniono jej nazwę na 011 062-7. W ostatnich latach przed z-Stellung lokomotywa ta została przydzielona do zajezdni Rheine, skąd została wycofana ze służby w 1973 roku.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 70052 – Lokomotywa parowa 011 062-7 DB

    2 277,00 

    Lokomotywa parowa 011 062 należąca do Niemieckich Kolei Federalnych. Napęd na trzy osie tendra oraz poprzez wał kardana na wszystkie trzy osie napędowe lokomotywy.
    – Projekt obejmuje białe opony
    – Dopracowany w szczegółach model z nową konstrukcją kotła
    – Zestawy kół z drobnego metalu
    – Z zestawem wytrawionych znaków
    – Generator dymu z możliwością doposażenia.
    Te dawne gwiazdy DRG zostały pozostawione po drugiej wojnie światowej w przerażającym stanie – powyżej wszystko w obszarze usprawnienia. Pierwotny plan zakładał wycofanie ich ze służby. Jednak poważny brak lokomotyw spowodował, że podjęto decyzję o remoncie wszystkich istniejących maszyn. W zakresie L4 usunięto pozostałości opływowej osłony. W 1953 roku, ze względu na skrajnie zniszczony stan kotłów St 47 K, DB postanowił wyposażyć wszystkie lokomotywy 01.10 w spawany kocioł dużej mocy z komorą spalania. Lokomotywa 01 1062 oddana do użytku w 1940 roku otrzymała nowy kocioł w 1954 roku. W 1968 roku, kiedy wprowadzono numery EDP, zmieniono jej nazwę na 011 062-7. W ostatnich latach przed z-Stellung lokomotywa ta została przydzielona do zajezdni Rheine, skąd została wycofana ze służby w 1973 roku.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 70051 – Lokomotywa parowa 011 062-7 DB

    1 702,00 

    Lokomotywa parowa 011 062 należąca do Niemieckich Kolei Federalnych. Napęd na trzy osie tendra oraz poprzez wał kardana na wszystkie trzy osie napędowe lokomotywy.
    – Projekt obejmuje białe opony
    – Dopracowany w szczegółach model z nową konstrukcją kotła
    – Zestawy kół z drobnego metalu
    – Z zestawem wytrawionych znaków
    – Generator dymu z możliwością doposażenia.
    Te dawne gwiazdy DRG zostały pozostawione po drugiej wojnie światowej w przerażającym stanie – powyżej wszystko w obszarze usprawnienia. Pierwotny plan zakładał wycofanie ich ze służby. Jednak poważny brak lokomotyw spowodował, że podjęto decyzję o remoncie wszystkich istniejących maszyn. W zakresie L4 usunięto pozostałości opływowej osłony. W 1953 roku, ze względu na skrajnie zniszczony stan kotłów St 47 K, DB postanowił wyposażyć wszystkie lokomotywy 01.10 w spawany kocioł dużej mocy z komorą spalania. Lokomotywa 01 1062 oddana do użytku w 1940 roku otrzymała nowy kocioł w 1954 roku. W 1968 roku, kiedy wprowadzono numery EDP, zmieniono jej nazwę na 011 062-7. W ostatnich latach przed wycofaniem z eksploatacji lokomotywa ta została przydzielona do zajezdni Rheine, skąd została wycofana ze służby w 1973 roku.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 78218 – Lokomotywa parowa 064 247-0, DB

    1 771,00 

    Lokomotywa parowa 064 247 należąca do Niemieckich Kolei Federalnych.
    – Wersja z nitowanymi zbiornikami na wodę
    – Wolnostojące linie na zbiorniku
    – Dopracowane w szczegółach metalowe zestawy kołowe
    – Przednie i tylne zestawy kołowe z kołami tarczowymi.
    Od roku 1928 do użytku wprowadzono łącznie 520 lokomotyw klasy 64. Lokomotywy, które mogły rozpędzić się do prędkości 90 km/h, zostały zbudowane w oparciu o zasadę budowy standardowych lokomotyw parowych, co ułatwiło zaopatrzenie w części zamienne. Lokomotywy te były eksploatowane głównie na liniach bocznych oraz do przewozu pociągów pasażerskich lub lekkich pociągów towarowych. W momencie wprowadzenia numerów komputerowych 1 stycznia 1968 r. we flocie Niemieckich Kolei Federalnych znajdowały się jeszcze 52 lokomotywy. W przeciwieństwie do lokomotyw Niemieckich Kolei Państwowych, które były używane głównie na północnych nizinach, lokomotywy 64 używane w Kolejach Federalnych były eksploatowane wyłącznie na południe od głównej linii po 30 kwietnia 1966 r., kiedy to 64 446 zostało przeniesione z zajezdni Hamburg-Rothenburgsort do magazynu w Plattling.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 70218 – Lokomotywa parowa 064 247-0, DB

    1 771,00 

    Lokomotywa parowa 064 247 należąca do Niemieckich Kolei Federalnych.
    – Wersja z nitowanymi zbiornikami na wodę
    – Wolnostojące linie na zbiorniku
    – Dopracowane w szczegółach metalowe zestawy kołowe
    – Przednie i tylne zestawy kołowe z kołami tarczowymi.
    Od roku 1928 do użytku wprowadzono łącznie 520 lokomotyw klasy 64. Lokomotywy, które mogły rozpędzić się do prędkości 90 km/h, zostały zbudowane w oparciu o zasadę budowy standardowych lokomotyw parowych, co ułatwiło zaopatrzenie w części zamienne. Lokomotywy te były eksploatowane głównie na liniach bocznych oraz do przewozu pociągów pasażerskich lub lekkich pociągów towarowych. W momencie wprowadzenia numerów komputerowych 1 stycznia 1968 r. we flocie Niemieckich Kolei Federalnych znajdowały się jeszcze 52 lokomotywy. W przeciwieństwie do lokomotyw Niemieckich Kolei Państwowych, które były używane głównie na północnych nizinach, lokomotywy 64 używane w Kolejach Federalnych były eksploatowane wyłącznie na południe od głównej linii po 30 kwietnia 1966 r., kiedy to 64 446 zostało przeniesione z zajezdni Hamburg-Rothenburgsort do magazynu w Plattling.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 70217 – Lokomotywa parowa 064 247-0, DB

    1 196,00 

    Lokomotywa parowa 064 247 należąca do Niemieckich Kolei Federalnych.
    – Wersja z nitowanymi zbiornikami na wodę
    – Wolnostojące linie na zbiorniku
    – Dopracowane w szczegółach metalowe zestawy kołowe
    – Przednie i tylne zestawy kołowe z kołami tarczowymi.
    Od roku 1928 do użytku wprowadzono łącznie 520 lokomotyw klasy 64. Lokomotywy, które mogły rozpędzić się do prędkości 90 km/h, zostały zbudowane w oparciu o zasadę budowy standardowych lokomotyw parowych, co ułatwiło zaopatrzenie w części zamienne. Lokomotywy te były eksploatowane głównie na liniach bocznych oraz do przewozu pociągów pasażerskich lub lekkich pociągów towarowych. W momencie wprowadzenia numerów komputerowych 1 stycznia 1968 r. we flocie Niemieckich Kolei Federalnych znajdowały się jeszcze 52 lokomotywy. W przeciwieństwie do lokomotyw Niemieckich Kolei Państwowych, które były używane głównie na północnych nizinach, lokomotywy 64 używane w Kolejach Federalnych były eksploatowane wyłącznie na południe od głównej linii po 30 kwietnia 1966 r., kiedy to 64 446 zostało przeniesione z zajezdni Hamburg-Rothenburgsort do magazynu w Plattling.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 71213 – Lokomotywa parowa klasy 24, DB

    1 347,00 

    Lokomotywa parowa klasy 24 „Steppenpferd” należąca do Niemieckich Kolei Federalnych.
    – Małe owiewki Wagnera
    – Generator dymu z możliwością doposażenia.
    Klasa 24 była przeznaczona głównie do pociągów pasażerskich. Jednak ze względu na solidną konstrukcję, jej pole działania zostało wkrótce rozszerzone na lekkie pociągi towarowe, co uczyniło z niej niezawodną wielozadaniową lokomotywę do lżejszych usług.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 7110001 – Lokomotywa parowa klasy 555.0, CSD

    2 277,00 

    Lokomotywa parowa klasy 555.0 należąca do Czechosłowackich Kolei Państwowych. Napęd na dwie osie tendra oraz poprzez wał kardana na wszystkie pięć osi napędowych lokomotywy.
    – Dopracowany w szczegółach model z wieloma oddzielnie dołączanymi częściami
    – Z metalowymi zestawami kołowymi
    – Generator dymu z możliwością doposażenia
    Po wojnie w ówczesnej Czechosłowacji pozostało łącznie 185 niemieckich lokomotyw parowych klasy 52. Lokomotywy zostały włączone przez Koleje Państwowe CSD do własnej floty jako klasa 555.0. W trakcie swojej wieloletniej eksploatacji i dostaw kolejnych serii, te ciężkie lokomotywy zostały częściowo przerobione na olejowy, co przede wszystkim ułatwiło życie obsłudze lokomotywy. W 1973 roku wycofano ze służby ostatni CSD 555, oznaczony numerem 555.0259. Lokomotywom szybko nadano przydomek „Nemka”, co tłumaczy się jako „Niemiec”, aby wskazać ich pochodzenie.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 7100001 – Lokomotywa parowa klasy 555.0, CSD

    1 702,00 

    Lokomotywa parowa klasy 555.0 należąca do Czechosłowackich Kolei Państwowych. Napęd na dwie osie tendra oraz poprzez wał kardana na wszystkie pięć osi napędowych lokomotywy.
    – Dopracowany w szczegółach model z wieloma oddzielnie dołączanymi częściami
    – Z metalowymi zestawami kołowymi
    – Generator dymu z możliwością doposażenia.
    Po wojnie w ówczesnej Czechosłowacji pozostało łącznie 185 niemieckich lokomotyw parowych klasy 52. Lokomotywy zostały włączone przez Koleje Państwowe CSD do własnej floty jako klasa 555.0. W trakcie swojej wieloletniej eksploatacji i dostaw kolejnych serii, te ciężkie lokomotywy zostały częściowo przerobione na olejowy, co przede wszystkim ułatwiło życie obsłudze lokomotywy. W 1973 roku wycofano ze służby ostatni CSD 555, oznaczony numerem 555.0259. Lokomotywom szybko nadano przydomek „Nemka”, co tłumaczy się jako „Niemiec”, aby wskazać ich pochodzenie.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 70048 – Lokomotywa parowa 52.1591, ÖBB

    2 277,00 

    Lokomotywa parowa 52.1591 Austriackich Kolei Federalnych. Napęd na dwie osie tendra oraz poprzez wał kardana na wszystkie pięć osi napędowych lokomotywy.
    – Wersja z kabiną typu bidet
    – Konstrukcja w ostatnim stanie eksploatacyjnym
    – Z kołami z drobnymi szprychami wykonanymi z metalu
    – Drążki napędowe i sprzęgające wykonane z drobnoziarnistego odlewu metalowego
    – Dostępna kabina maszynisty Z21
    – Generator dymu z możliwością doposażenia.
    Fabryka lokomotyw w Wiedniu-Floridsdorf wyprodukował ponad 1100 lokomotyw klasy 52. Po zakończeniu wojny w Austrii pozostało 113 lokomotyw. W wielu silnikach wprowadzono ulepszenia, w tym częściowo zastąpienie przetargu w kształcie wanny kabinami w celu stworzenia przedziału maszynisty. Pod koniec ery lokomotyw parowych na niektórych lokomotywach klasy 52 dokonywano indywidualnych odchyleń w malowaniu, które były inicjowane przez obsługę pociągu. Transport kolejowy Strasshof an der Nordbahn miał w swojej kotłowni kilka „kolorowych” lokomotyw, które były stosunkowo typowe dla tamtych czasów. Ostatnie modele zostały wycofane z eksploatacji w 1976 roku i tym samym były jednymi z ostatnich lokomotyw parowych, które jeździły po normalnotorowych torach ÖBB.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 70047 – Lokomotywa parowa 52.1591, ÖBB

    1 702,00 

    Lokomotywa parowa 52.1591 Austriackich Kolei Federalnych. Napęd na dwie osie tendra oraz poprzez wał kardana na wszystkie pięć osi napędowych lokomotywy.
    – Wersja z kabiną typu bidet
    – Konstrukcja w ostatnim stanie eksploatacyjnym
    – Z kołami z drobnymi szprychami wykonanymi z metalu
    – Drążki napędowe i sprzęgające wykonane z drobnoziarnistego odlewu metalowego
    – Dostępna kabina maszynisty Z21
    – Generator dymu z możliwością doposażenia.
    Fabryka lokomotyw w Wiedniu-Floridsdorf wyprodukował ponad 1100 lokomotyw klasy 52. Po zakończeniu wojny w Austrii pozostało 113 lokomotyw. W wielu silnikach wprowadzono ulepszenia, w tym częściowo zastąpienie przetargu w kształcie wanny kabinami w celu stworzenia przedziału maszynisty. Pod koniec ery lokomotyw parowych na niektórych lokomotywach klasy 52 dokonywano indywidualnych odchyleń w malowaniu, które były inicjowane przez obsługę pociągu. Transport kolejowy Strasshof an der Nordbahn miał w swojej kotłowni kilka „kolorowych” lokomotyw, które były stosunkowo typowe dla tamtych czasów. Ostatnie modele zostały wycofane z eksploatacji w 1976 roku i tym samym były jednymi z ostatnich lokomotyw parowych, które jeździły po normalnotorowych torach ÖBB.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 70330 – Lokomotywa parowa 310.20, BBÖ

    2 115,00 

    Lokomotywa parowa 310.20 należąca do Austriackich Kolei Federalnych. model z edycji! Napęd na dwie osie tendra oraz poprzez wał kardana na wszystkie trzy osie napędowe lokomotywy.
    – Dopracowane w szczegółach podwozie
    – Filigranowe odwzorowanie elementów sterujących
    – Koła z metalowymi szprychami NEM w drobnej skali
    – Otwierane drzwi komory wędzarniczej
    – Wiele oddzielnie mocowanych detali.
    Ze względu na zwiększoną masę pociągów w ruchu ekspresowym, najbardziej wpływowy projektant austriackiej konstrukcji lokomotyw parowych, inż. Dr hc Karl Gölsdorf opracował w 1906 roku nową lokomotywę ekspresową z układem kół 1’C2′. W porównaniu z popularnym w wielu krajach typem Pacific, był to układ osi „odwróconych”, co umożliwiało kocioł stojący z szerokim rusztem. W połączeniu z ciężkim czterocylindrowym silnikiem złożonym udało się stworzyć lokomotywę o wysokich osiągach pomimo niskiego austriackiego limitu nacisku na oś wynoszącego zaledwie 14,5 t. Lokomotywa ta przez wielu miłośników kolei uważana jest za najpiękniejszy parowóz w Austrii. Podczas gdy pierwszych 11 lokomotyw dostarczono w wersji mokrej, pozostałe 90 egzemplarzy tego typu zostało oddanych do użytku jako lokomotywy parowe serii 310 i były używane przez kkStB głównie na Nordbahn, Franz-Josefsbahn i Westbahn między Wiedniem a Salzburgiem jako wysokiej jakości pociąg pasażerski. „Rosyjskie żelazo” było alternatywą dla zagruntowanej i pomalowanej blachy we wczesnych epokach kolei, ale stanowiło również element estetyczny. Był używany tylko w obszarach lokomotyw o dużym promieniowaniu cieplnym, takich jak panele na kotle i cylindrze. Z czarno-białych zdjęć, którymi dysponujemy, wynika, że lokomotywy serii 310 również otrzymały boazerię „rosyjskie żelazo”. Obrazy w kolorze również potwierdzają to założenie. Jeśli chodzi o kolorystykę, lakierowane na czarno panele komory wędzarniczej stanowią uderzające akcenty. Przyczynia się to do bardzo atrakcyjnego wyglądu tej niezwykłej konstrukcji lokomotywy.

    Dodaj do koszyka