00,00 

Brak produktów w koszyku.

Generator pary nr artykulu: 11

Wyświetlanie wszystkich wyników: 14

  • Roco 78040 – Lokomotywa parowa klasy 231 E, SNCF

    2 645,00 

    Lokomotywa parowa klasy 231 E, należąca do Société nationale des chemins de fer français (Francuskie Koleje Państwowe, SNCF). model z edycji!
    – Stosowany w ciężkich pociągach ekspresowych
    – Bardzo szczegółowy model o filigranowej konstrukcji
    – Generator dymu z możliwością doposażenia.
    Seria 231 E została opracowana w związku z potrzebą budowy potężnych lokomotyw parowych dla coraz cięższych francuskich pociągów ekspresowych po pierwszej wojnie światowej. Zamiast opracowywać drogie nowe modele, André Chapelon otrzymał zlecenie kolei Paris-Orleans, aby przerobić istniejące lokomotywy parowe typu Pacific, tak aby spełniały nowe wymagania. Inżynier był w stanie osiągnąć wymagany wzrost wydajności i oszczędności w zużyciu energii głównie poprzez wprowadzenie ulepszeń termodynamicznych. Jego sukces udowodnił, że miał rację: jego zmodyfikowana lokomotywa osiągnęła prędkość testową do 174 kilometrów na godzinę, a nawet w codziennej eksploatacji osiągała prędkość maksymalną 130 kilometrów na godzinę. Zwiększając wydajność o 50 procent i jednocześnie zmniejszając koszty zużycia, Chapelon stworzył przyszłościowe pociągi ekspresowe ze starych lokomotyw parowych.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 70040 – Lokomotywa parowa klasy 231 E, SNCF

    2 645,00 

    Lokomotywa parowa klasy 231 E, należąca do Société nationale des chemins de fer français (Francuskie Koleje Państwowe, SNCF). model z edycji!
    – Stosowany w ciężkich pociągach ekspresowych
    – Bardzo szczegółowy model o filigranowej konstrukcji
    – Generator dymu z możliwością doposażenia.
    Seria 231 E została opracowana w związku z potrzebą budowy potężnych lokomotyw parowych dla coraz cięższych francuskich pociągów ekspresowych po pierwszej wojnie światowej. Zamiast opracowywać drogie nowe modele, André Chapelon otrzymał zlecenie kolei Paris-Orleans, aby przerobić istniejące lokomotywy parowe typu Pacific, tak aby spełniały nowe wymagania. Inżynier był w stanie osiągnąć wymagany wzrost wydajności i oszczędności w zużyciu energii głównie poprzez wprowadzenie ulepszeń termodynamicznych. Jego sukces udowodnił, że miał rację: jego zmodyfikowana lokomotywa osiągnęła prędkość testową do 174 kilometrów na godzinę, a nawet w codziennej eksploatacji osiągała prędkość maksymalną 130 kilometrów na godzinę. Zwiększając wydajność o 50 procent i jednocześnie zmniejszając koszty zużycia, Chapelon stworzył przyszłościowe pociągi ekspresowe ze starych lokomotyw parowych.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 70042 – Lokomotywa parowa klasy 50, DR

    2 277,00 

    Lokomotywa parowa klasy 50 Niemieckich Kolei Państwowych. Napęd na dwie osie tendra oraz poprzez wał kardana na wszystkie pięć osi napędowych lokomotywy.
    – Projekt z nową konstrukcją przetargową
    – Dopracowany w szczegółach model z wieloma oddzielnie mocowanymi częściami wtykowymi
    – Z zestawami kołowymi z delikatnego metalu
    – Generator dymu z możliwością doposażenia.
    We wschodnich Niemczech klasa 50 odgrywała znaczącą rolę na kolei jeszcze dłużej niż na zachodzie. Liczbowo stosunkowo niewiele takich lokomotyw – tylko 354 – pozostało w sowieckiej strefie okupacyjnej pod koniec wojny. Z biegiem czasu powstało wiele różnych kombinacji lokomotyw i tendrów. Po ich wycofaniu nowe przetargi budowlane klas 23.10 i 50.40 były często umieszczane za starymi konstrukcjami 50. Jednak ze względu na brak ciągłej tylnej ściany połączenie to nie było szczególnie popularne wśród personelu, zwłaszcza zimą.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 79214 – Lokomotywa parowa klasy 24, DB

    1 922,00 

    Lokomotywa parowa klasy 24 „Steppenpferd” należąca do Niemieckich Kolei Federalnych.
    – Małe owiewki Wagnera
    – Z prototypowymi funkcjami dźwiękowymi
    – Generator dymu z możliwością doposażenia.
    Klasa 24 była przeznaczona głównie do pociągów pasażerskich. Jednak ze względu na solidną konstrukcję, jej pole działania zostało wkrótce rozszerzone na lekkie pociągi towarowe, co uczyniło z niej niezawodną wielozadaniową lokomotywę do lżejszych usług.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 71214 – Lokomotywa parowa klasy 24, DB

    1 922,00 

    Lokomotywa parowa klasy 24 „Steppenpferd” należąca do Niemieckich Kolei Federalnych.
    – Małe owiewki Wagnera
    – Z prototypowymi funkcjami dźwiękowymi
    – Generator dymu z możliwością doposażenia.
    Klasa 24 była przeznaczona głównie do pociągów pasażerskich. Jednak ze względu na solidną konstrukcję, jej pole działania zostało wkrótce rozszerzone na lekkie pociągi towarowe, co uczyniło z niej niezawodną wielozadaniową lokomotywę do lżejszych usług.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 78331 – Lokomotywa parowa 310.20, BBÖ

    2 645,00 

    Lokomotywa parowa 310.20 należąca do Austriackich Kolei Federalnych. model z edycji! Napęd na dwie osie tendra oraz poprzez wał kardana na wszystkie trzy osie napędowe lokomotywy.
    – Dopracowane w szczegółach podwozie
    – Filigranowe odwzorowanie elementów sterujących
    – Koła z metalowymi szprychami NEM w drobnej skali
    – Otwierane drzwi komory wędzarniczej
    – Wiele oddzielnie mocowanych detali.
    Ze względu na zwiększoną masę pociągów w ruchu ekspresowym, najbardziej wpływowy projektant austriackiej konstrukcji lokomotyw parowych, inż. Dr hc Karl Gölsdorf opracował w 1906 roku nową lokomotywę ekspresową z układem kół 1’C2′. W porównaniu z popularnym w wielu krajach typem Pacific, był to układ osi „odwróconych”, co umożliwiało kocioł stojący z szerokim rusztem. W połączeniu z ciężkim czterocylindrowym silnikiem złożonym udało się stworzyć lokomotywę o wysokich osiągach pomimo niskiego austriackiego limitu nacisku na oś wynoszącego zaledwie 14,5 t. Lokomotywa ta przez wielu miłośników kolei uważana jest za najpiękniejszy parowóz w Austrii. Podczas gdy pierwszych 11 lokomotyw dostarczono w wersji mokrej, pozostałe 90 egzemplarzy tego typu zostało oddanych do użytku jako lokomotywy parowe serii 310 i były używane przez kkStB głównie na Nordbahn, Franz-Josefsbahn i Westbahn między Wiedniem a Salzburgiem jako wysokiej jakości pociąg pasażerski. „Rosyjskie żelazo” było alternatywą dla zagruntowanej i pomalowanej blachy we wczesnych epokach kolei, ale stanowiło również element estetyczny. Był używany tylko w obszarach lokomotyw o dużym promieniowaniu cieplnym, takich jak panele na kotle i cylindrze. Z czarno-białych zdjęć, którymi dysponujemy, wynika, że lokomotywy serii 310 również otrzymały boazerię „rosyjskie żelazo”. Obrazy w kolorze również potwierdzają to założenie. Jeśli chodzi o kolorystykę, lakierowane na czarno panele komory wędzarniczej stanowią uderzające akcenty. Przyczynia się to do bardzo atrakcyjnego wyglądu tej niezwykłej konstrukcji lokomotywy.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 70331 – Lokomotywa parowa 310.20, BBÖ

    2 645,00 

    Lokomotywa parowa 310.20 należąca do Austriackich Kolei Federalnych. model z edycji! Napęd na dwie osie tendra oraz poprzez wał kardana na wszystkie trzy osie napędowe lokomotywy.
    – Dopracowane w szczegółach podwozie
    – Filigranowe odwzorowanie elementów sterujących
    – Koła z metalowymi szprychami NEM w drobnej skali
    – Otwierane drzwi komory wędzarniczej
    – Wiele oddzielnie mocowanych detali.
    Ze względu na zwiększoną masę pociągów w ruchu ekspresowym, najbardziej wpływowy projektant austriackiej konstrukcji lokomotyw parowych, inż. Dr hc Karl Gölsdorf opracował w 1906 roku nową lokomotywę ekspresową z układem kół 1’C2′. W porównaniu z popularnym w wielu krajach typem Pacific, był to układ osi „odwróconych”, co umożliwiało kocioł stojący z szerokim rusztem. W połączeniu z ciężkim czterocylindrowym silnikiem złożonym udało się stworzyć lokomotywę o wysokich osiągach pomimo niskiego austriackiego limitu nacisku na oś wynoszącego zaledwie 14,5 t. Lokomotywa ta przez wielu miłośników kolei uważana jest za najpiękniejszy parowóz w Austrii. Podczas gdy pierwszych 11 lokomotyw dostarczono w wersji mokrej, pozostałe 90 egzemplarzy tego typu zostało oddanych do użytku jako lokomotywy parowe serii 310 i były używane przez kkStB głównie na Nordbahn, Franz-Josefsbahn i Westbahn między Wiedniem a Salzburgiem jako wysokiej jakości pociąg pasażerski. „Rosyjskie żelazo” było alternatywą dla zagruntowanej i pomalowanej blachy we wczesnych epokach kolei, ale stanowiło również element estetyczny. Był używany tylko w obszarach lokomotyw o dużym promieniowaniu cieplnym, takich jak panele na kotle i cylindrze. Z czarno-białych zdjęć, którymi dysponujemy, wynika, że lokomotywy serii 310 również otrzymały boazerię „rosyjskie żelazo”. Obrazy w kolorze również potwierdzają to założenie. Jeśli chodzi o kolorystykę, lakierowane na czarno panele komory wędzarniczej stanowią uderzające akcenty. Przyczynia się to do bardzo atrakcyjnego wyglądu tej niezwykłej konstrukcji lokomotywy.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 70671 – Parowóz Ty4-40, PKP

    2 150,00 

    Parowoz pociągu towarowego Ty4-40 Polskich Kolei Państwowych. Napęd na dwie osie tendera oraz przez wał kardana na wszystkie pięć napędzanych osi lokomotywy.
    – Wagnerowskie deflektory dymu
    – Wożą ciężkie pociągi towarowe po głównych liniach
    – Metalowe koła z delikatnie zaprojektowanymi szprychami
    – Możliwość doposażenia generatora dymu.
    Po II wojnie światowej wiele lokomotyw klasy 44 pozostało w Polsce. Zostały one przemianowane na Ty 4-1 na Ty 4-132 i służyły tam wiernie, w niektórych przypadkach, do końca lat siedemdziesiątych.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 78285 – Parowóz klasy 50.40, DR

    2 277,00 

    Parowóz klasy 50.40 Deutsche Reichsbahn. Napęd na dwie osie tendera oraz przez wał kardana na wszystkie pięć osi napędowych lokomotywy.
    – Delikatnie zaprojektowany model z wieloma dodatkowymi elementami wtykowymi,
    – Zestawy misternie zaprojektowanych kół metalowych,
    – Do użytku głównie przed pociągami towarowymi na liniach głównych i odgałęźnych,
    – Z zestawem wytrawionych znaków w zestawie,
    – Możliwość doposażenia w generator dymu.

    Parowóz klasy 50.40 Deutsche Reichsbahn z NRD była dalszym rozwojem lokomotywy do pociągów towarowych klasy 50 DRG. Przy budowie lokomotywy DR zwracał szczególną uwagę na zastosowanie wielu identycznych zespołów jak w parowozu klasy 23.10 do pociągu pasażerskiego. DR opracował je równolegle, aby obniżyć koszty napraw i zapasów części zamiennych. Producent VEB Lokomotivbau Karl Marx w Babelsbergu dostarczył w latach 1956-1960 88 lokomotyw, które zostały wprowadzone do eksploatacji pod numerami porządkowymi od 50 4001 do 50 4088. Przy obciążeniu osi 15 t lokomotywy mogły być używane elastycznie, jednak były z siedzibą głównie w północnych dyrekcjach DR i przewożący pociągi pasażerskie i towarowe. Ze względu na wrażliwą ramę z blachy, lokomotywy zostały wycofane z ruchu pociągów do 1980 r. i nadal służyły jako stacjonarne urządzenia grzewcze.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 70285 – Parowóz klasy 50.40, DR

    2 102,00 

    Parowóz klasy 50.40 Deutsche Reichsbahn. Napęd na dwie osie tendera oraz przez wał kardana na wszystkie pięć osi napędowych lokomotywy.
    – Delikatnie zaprojektowany model z wieloma dodatkowymi elementami wtykowymi,
    – Zestawy misternie zaprojektowanych kół metalowych,
    – Do użytku głównie przed pociągami towarowymi na liniach głównych i odgałęźnych,
    – Z zestawem wytrawionych znaków w zestawie,
    – Możliwość doposażenia w generator dymu.

    Parowóz klasy 50.40 Deutsche Reichsbahn z NRD była dalszym rozwojem lokomotywy do pociągów towarowych klasy 50 DRG. Przy budowie lokomotywy DR zwracał szczególną uwagę na zastosowanie wielu identycznych zespołów jak w parowozu klasy 23.10 do pociągu pasażerskiego. DR opracował je równolegle, aby obniżyć koszty napraw i zapasów części zamiennych. Producent VEB Lokomotivbau Karl Marx w Babelsbergu dostarczył w latach 1956-1960 88 lokomotyw, które zostały wprowadzone do eksploatacji pod numerami porządkowymi od 50 4001 do 50 4088. Przy obciążeniu osi 15 t lokomotywy mogły być używane elastycznie, jednak były z siedzibą głównie w północnych dyrekcjach DR i przewożący pociągi pasażerskie i towarowe. Ze względu na wrażliwą ramę z blachy, lokomotywy zostały wycofane z ruchu pociągów do 1980 r. i nadal służyły jako stacjonarne urządzenia grzewcze.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 78283 – Parowóz klasy 44, DR

    2 277,00 

    Lokomotywa parowa pociągu ciężkiego klasy 44 Deutsche Reichsbahn ze spalaniem pyłu węglowego. Napęd na dwie osie tendera oraz przez wał kardana na wszystkie pięć osi napędowych lokomotywy.
    – Autentyczna replika wersji na pył węglowy,
    – Metalowe koła z delikatnie zaprojektowanymi szprychami,
    – W zestawie zestaw wytrawionych znaków,
    – Możliwość doposażenia w generator dymu.

    W latach 50. Deutsche Reichsbahn przebudowała 22 lokomotywy na opalanie pyłem węglowym (system Wendlera). Najbardziej zauważalnymi modyfikacjami były dodatkowy zbiornik powietrza i pompa powietrza na lewym pasie startowym oraz tender wyposażony w zasobnik na pył węglowy. Lokomotywy okazały się szczególnie przydatne na rampach Lasu Turyńskiego ze względu na celny ostrzał. Wraz z wprowadzeniem numerów EDP, lokomotywy miałowe zostały przemianowane na klasę 44.9.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 70283 – Parowóz klasy 44, DR

    2 277,00 

    Lokomotywa parowa pociągu ciężkiego klasy 44 Deutsche Reichsbahn ze spalaniem pyłu węglowego. Napęd na dwie osie tendera oraz przez wał kardana na wszystkie pięć osi napędowych lokomotywy.
    – Autentyczna replika wersji na pył węglowy
    – Metalowe koła z delikatnie zaprojektowanymi szprychami
    – W zestawie zestaw wytrawionych znaków
    – Możliwość doposażenia w generator dymu.

    W latach 50. Deutsche Reichsbahn przebudowała 22 lokomotywy na opalanie pyłem węglowym (system Wendlera). Najbardziej zauważalnymi modyfikacjami były dodatkowy zbiornik powietrza i pompa powietrza na lewym pasie startowym oraz tender wyposażony w zasobnik na pył węglowy. Lokomotywy okazały się szczególnie przydatne na rampach Lasu Turyńskiego ze względu na celny ostrzał. Wraz z wprowadzeniem numerów EDP, lokomotywy miałowe zostały przemianowane na klasę 44.9.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 78249 – Parowóz klasy 18.4, DB

    2 645,00 

    Parowóz klasy 18.4 Deutsche Bundesbahn. Model edycji! Napęd na dwie osie tendera oraz przez wał kardana na wszystkie trzy osie napędowe lokomotywy.
    – Kabina kierowcy z logo DB,
    – Srebrne pierścienie kotła i zderzaki nurnikowe z białymi pierścieniami buforowymi,
    – Pompa powietrza i podająca,
    – Szczęki hamulcowe dokładnie podążają za nadkolami,
    – Filigranowe metalowe szprychy,
    – Koła napędowe o precyzyjnym profilu,
    – Z zestawem wytrawionych znaków w zestawie,
    – Możliwość doposażenia generatora dymu.

    CO JEŚLI…? Bawarska S 3/6, często nazywana „królową parowozów”, dźwigała ciężar niemieckiego ruchu pospiesznego aż do wprowadzenia klasy 01. Nie tylko była budowana do 1931 r., ale także z powodu mógł poradzić sobie z długimi biegami, których klasa 01 nie mogła się obejść bez “odchudzenia”. A jeśli ktoś myśli, że bawarska lokomotywa kursowała tylko w Bawarii w czasach Bundesbahn, to się myli. Bawarskie lokomotywy ciągnęły prawie wszystkie pociągi, które należały do śmietanki. Chociaż większość S 3/6 z serii od a do c została złomowana w 1950 roku, wydaje się realistyczne, że jedna z tych legendarnych lokomotyw ekspresowych, podobnie jak niektóre z jej młodszych sióstr, zdobyła DB-Keks i nadal była ceniona jako lokomotywa. niezastąpiona maszyna przez zaangażowaną załogę lokomotywy.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 72249 – Parowóz klasy 18.4, DB

    2 140,00 

    Parowóz klasy 18.4 Deutsche Bundesbahn. Model edycji! Napęd na dwie osie tendera oraz przez wał kardana na wszystkie trzy osie napędowe lokomotywy.
    – Kabina kierowcy z logo DB
    – Srebrne pierścienie kotła i zderzaki nurnikowe z białymi pierścieniami buforowymi
    – Pompa powietrza i podająca
    – Szczęki hamulcowe dokładnie podążają za nadkolami
    – Filigranowe metalowe szprychy
    – Koła napędowe o precyzyjnym profilu
    – Z zestawem wytrawionych znaków w zestawie
    – Możliwość doposażenia generatora dymu.
    CO JEŚLI…? Bawarska S 3/6, często nazywana „królową parowozów”, dźwigała ciężar niemieckiego ruchu pospiesznego aż do wprowadzenia klasy 01. Nie tylko była budowana do 1931 r., ale także z powodu mógł poradzić sobie z długimi biegami, których klasa 01 nie mogła się obejść bez “odchudzenia”. A jeśli ktoś myśli, że bawarska lokomotywa kursowała tylko w Bawarii w czasach Bundesbahn, to się myli. Bawarskie lokomotywy ciągnęły prawie wszystkie pociągi, które należały do śmietanki. Chociaż większość S 3/6 z serii od a do c została złomowana w 1950 roku, wydaje się realistyczne, że jedna z tych legendarnych lokomotyw ekspresowych, podobnie jak niektóre z jej młodszych sióstr, zdobyła DB-Keks i nadal była ceniona jako lokomotywa. niezastąpiona maszyna przez zaangażowaną załogę lokomotywy.

    Dodaj do koszyka