Category
- PROMOCJE
- Oferta Specjalna
- Zestawy startowe
- Tabor PKP
- Lokomotywy
- Wagony
- Zestawy
- Dekodery
- Adaptery
- Głośniki
- Modele używane
- Roco
- Fleischmann
- Tillig
- MTB
- ROBO
- Trix
- Doehler & Haass
- DigiTools
- Uhlenbrock
- Seuthe
- Marklin
- Marklin my world
- Herpa
- Auhagen
- Faller
- Preiser
- Noch
- LGB
- SD-Modell

Godziny otwarcia
Pon – Pt: 10-16
Kontakt
e-mail:
biuroebm@gmail.com
————————
Zapytanie o produkt:
501 006 170
————————
Wsparcie techniczne:
501 006 170
Adres
EBM sp. z o.o.
Szymanowice 14
55-311 Kostomłoty
Generator pary nr artykulu: 11
Wyświetlanie wszystkich wyników: 14
-
Roco 78040 – Lokomotywa parowa klasy 231 E, SNCF
2 645,00 złDodaj do koszykaLokomotywa parowa klasy 231 E, należąca do Société nationale des chemins de fer français (Francuskie Koleje Państwowe, SNCF). model z edycji!
– Stosowany w ciężkich pociągach ekspresowych
– Bardzo szczegółowy model o filigranowej konstrukcji
– Generator dymu z możliwością doposażenia.
Seria 231 E została opracowana w związku z potrzebą budowy potężnych lokomotyw parowych dla coraz cięższych francuskich pociągów ekspresowych po pierwszej wojnie światowej. Zamiast opracowywać drogie nowe modele, André Chapelon otrzymał zlecenie kolei Paris-Orleans, aby przerobić istniejące lokomotywy parowe typu Pacific, tak aby spełniały nowe wymagania. Inżynier był w stanie osiągnąć wymagany wzrost wydajności i oszczędności w zużyciu energii głównie poprzez wprowadzenie ulepszeń termodynamicznych. Jego sukces udowodnił, że miał rację: jego zmodyfikowana lokomotywa osiągnęła prędkość testową do 174 kilometrów na godzinę, a nawet w codziennej eksploatacji osiągała prędkość maksymalną 130 kilometrów na godzinę. Zwiększając wydajność o 50 procent i jednocześnie zmniejszając koszty zużycia, Chapelon stworzył przyszłościowe pociągi ekspresowe ze starych lokomotyw parowych. -
Roco 70040 – Lokomotywa parowa klasy 231 E, SNCF
2 645,00 złDodaj do koszykaLokomotywa parowa klasy 231 E, należąca do Société nationale des chemins de fer français (Francuskie Koleje Państwowe, SNCF). model z edycji!
– Stosowany w ciężkich pociągach ekspresowych
– Bardzo szczegółowy model o filigranowej konstrukcji
– Generator dymu z możliwością doposażenia.
Seria 231 E została opracowana w związku z potrzebą budowy potężnych lokomotyw parowych dla coraz cięższych francuskich pociągów ekspresowych po pierwszej wojnie światowej. Zamiast opracowywać drogie nowe modele, André Chapelon otrzymał zlecenie kolei Paris-Orleans, aby przerobić istniejące lokomotywy parowe typu Pacific, tak aby spełniały nowe wymagania. Inżynier był w stanie osiągnąć wymagany wzrost wydajności i oszczędności w zużyciu energii głównie poprzez wprowadzenie ulepszeń termodynamicznych. Jego sukces udowodnił, że miał rację: jego zmodyfikowana lokomotywa osiągnęła prędkość testową do 174 kilometrów na godzinę, a nawet w codziennej eksploatacji osiągała prędkość maksymalną 130 kilometrów na godzinę. Zwiększając wydajność o 50 procent i jednocześnie zmniejszając koszty zużycia, Chapelon stworzył przyszłościowe pociągi ekspresowe ze starych lokomotyw parowych. -
Roco 70042 – Lokomotywa parowa klasy 50, DR
2 277,00 złDodaj do koszykaLokomotywa parowa klasy 50 Niemieckich Kolei Państwowych. Napęd na dwie osie tendra oraz poprzez wał kardana na wszystkie pięć osi napędowych lokomotywy.
– Projekt z nową konstrukcją przetargową
– Dopracowany w szczegółach model z wieloma oddzielnie mocowanymi częściami wtykowymi
– Z zestawami kołowymi z delikatnego metalu
– Generator dymu z możliwością doposażenia.
We wschodnich Niemczech klasa 50 odgrywała znaczącą rolę na kolei jeszcze dłużej niż na zachodzie. Liczbowo stosunkowo niewiele takich lokomotyw – tylko 354 – pozostało w sowieckiej strefie okupacyjnej pod koniec wojny. Z biegiem czasu powstało wiele różnych kombinacji lokomotyw i tendrów. Po ich wycofaniu nowe przetargi budowlane klas 23.10 i 50.40 były często umieszczane za starymi konstrukcjami 50. Jednak ze względu na brak ciągłej tylnej ściany połączenie to nie było szczególnie popularne wśród personelu, zwłaszcza zimą. -
Roco 79214 – Lokomotywa parowa klasy 24, DB
1 922,00 złDodaj do koszykaLokomotywa parowa klasy 24 „Steppenpferd” należąca do Niemieckich Kolei Federalnych.
– Małe owiewki Wagnera
– Z prototypowymi funkcjami dźwiękowymi
– Generator dymu z możliwością doposażenia.
Klasa 24 była przeznaczona głównie do pociągów pasażerskich. Jednak ze względu na solidną konstrukcję, jej pole działania zostało wkrótce rozszerzone na lekkie pociągi towarowe, co uczyniło z niej niezawodną wielozadaniową lokomotywę do lżejszych usług. -
Roco 71214 – Lokomotywa parowa klasy 24, DB
1 922,00 złDodaj do koszykaLokomotywa parowa klasy 24 „Steppenpferd” należąca do Niemieckich Kolei Federalnych.
– Małe owiewki Wagnera
– Z prototypowymi funkcjami dźwiękowymi
– Generator dymu z możliwością doposażenia.
Klasa 24 była przeznaczona głównie do pociągów pasażerskich. Jednak ze względu na solidną konstrukcję, jej pole działania zostało wkrótce rozszerzone na lekkie pociągi towarowe, co uczyniło z niej niezawodną wielozadaniową lokomotywę do lżejszych usług. -
Roco 78331 – Lokomotywa parowa 310.20, BBÖ
2 645,00 złDodaj do koszykaLokomotywa parowa 310.20 należąca do Austriackich Kolei Federalnych. model z edycji! Napęd na dwie osie tendra oraz poprzez wał kardana na wszystkie trzy osie napędowe lokomotywy.
– Dopracowane w szczegółach podwozie
– Filigranowe odwzorowanie elementów sterujących
– Koła z metalowymi szprychami NEM w drobnej skali
– Otwierane drzwi komory wędzarniczej
– Wiele oddzielnie mocowanych detali.
Ze względu na zwiększoną masę pociągów w ruchu ekspresowym, najbardziej wpływowy projektant austriackiej konstrukcji lokomotyw parowych, inż. Dr hc Karl Gölsdorf opracował w 1906 roku nową lokomotywę ekspresową z układem kół 1’C2′. W porównaniu z popularnym w wielu krajach typem Pacific, był to układ osi „odwróconych”, co umożliwiało kocioł stojący z szerokim rusztem. W połączeniu z ciężkim czterocylindrowym silnikiem złożonym udało się stworzyć lokomotywę o wysokich osiągach pomimo niskiego austriackiego limitu nacisku na oś wynoszącego zaledwie 14,5 t. Lokomotywa ta przez wielu miłośników kolei uważana jest za najpiękniejszy parowóz w Austrii. Podczas gdy pierwszych 11 lokomotyw dostarczono w wersji mokrej, pozostałe 90 egzemplarzy tego typu zostało oddanych do użytku jako lokomotywy parowe serii 310 i były używane przez kkStB głównie na Nordbahn, Franz-Josefsbahn i Westbahn między Wiedniem a Salzburgiem jako wysokiej jakości pociąg pasażerski. „Rosyjskie żelazo” było alternatywą dla zagruntowanej i pomalowanej blachy we wczesnych epokach kolei, ale stanowiło również element estetyczny. Był używany tylko w obszarach lokomotyw o dużym promieniowaniu cieplnym, takich jak panele na kotle i cylindrze. Z czarno-białych zdjęć, którymi dysponujemy, wynika, że lokomotywy serii 310 również otrzymały boazerię „rosyjskie żelazo”. Obrazy w kolorze również potwierdzają to założenie. Jeśli chodzi o kolorystykę, lakierowane na czarno panele komory wędzarniczej stanowią uderzające akcenty. Przyczynia się to do bardzo atrakcyjnego wyglądu tej niezwykłej konstrukcji lokomotywy. -
Roco 70331 – Lokomotywa parowa 310.20, BBÖ
2 645,00 złDodaj do koszykaLokomotywa parowa 310.20 należąca do Austriackich Kolei Federalnych. model z edycji! Napęd na dwie osie tendra oraz poprzez wał kardana na wszystkie trzy osie napędowe lokomotywy.
– Dopracowane w szczegółach podwozie
– Filigranowe odwzorowanie elementów sterujących
– Koła z metalowymi szprychami NEM w drobnej skali
– Otwierane drzwi komory wędzarniczej
– Wiele oddzielnie mocowanych detali.
Ze względu na zwiększoną masę pociągów w ruchu ekspresowym, najbardziej wpływowy projektant austriackiej konstrukcji lokomotyw parowych, inż. Dr hc Karl Gölsdorf opracował w 1906 roku nową lokomotywę ekspresową z układem kół 1’C2′. W porównaniu z popularnym w wielu krajach typem Pacific, był to układ osi „odwróconych”, co umożliwiało kocioł stojący z szerokim rusztem. W połączeniu z ciężkim czterocylindrowym silnikiem złożonym udało się stworzyć lokomotywę o wysokich osiągach pomimo niskiego austriackiego limitu nacisku na oś wynoszącego zaledwie 14,5 t. Lokomotywa ta przez wielu miłośników kolei uważana jest za najpiękniejszy parowóz w Austrii. Podczas gdy pierwszych 11 lokomotyw dostarczono w wersji mokrej, pozostałe 90 egzemplarzy tego typu zostało oddanych do użytku jako lokomotywy parowe serii 310 i były używane przez kkStB głównie na Nordbahn, Franz-Josefsbahn i Westbahn między Wiedniem a Salzburgiem jako wysokiej jakości pociąg pasażerski. „Rosyjskie żelazo” było alternatywą dla zagruntowanej i pomalowanej blachy we wczesnych epokach kolei, ale stanowiło również element estetyczny. Był używany tylko w obszarach lokomotyw o dużym promieniowaniu cieplnym, takich jak panele na kotle i cylindrze. Z czarno-białych zdjęć, którymi dysponujemy, wynika, że lokomotywy serii 310 również otrzymały boazerię „rosyjskie żelazo”. Obrazy w kolorze również potwierdzają to założenie. Jeśli chodzi o kolorystykę, lakierowane na czarno panele komory wędzarniczej stanowią uderzające akcenty. Przyczynia się to do bardzo atrakcyjnego wyglądu tej niezwykłej konstrukcji lokomotywy. -
Roco 70671 – Parowóz Ty4-40, PKP
2 150,00 złDodaj do koszykaParowoz pociągu towarowego Ty4-40 Polskich Kolei Państwowych. Napęd na dwie osie tendera oraz przez wał kardana na wszystkie pięć napędzanych osi lokomotywy.
– Wagnerowskie deflektory dymu
– Wożą ciężkie pociągi towarowe po głównych liniach
– Metalowe koła z delikatnie zaprojektowanymi szprychami
– Możliwość doposażenia generatora dymu.
Po II wojnie światowej wiele lokomotyw klasy 44 pozostało w Polsce. Zostały one przemianowane na Ty 4-1 na Ty 4-132 i służyły tam wiernie, w niektórych przypadkach, do końca lat siedemdziesiątych. -
Roco 78285 – Parowóz klasy 50.40, DR
2 277,00 złDodaj do koszykaParowóz klasy 50.40 Deutsche Reichsbahn. Napęd na dwie osie tendera oraz przez wał kardana na wszystkie pięć osi napędowych lokomotywy.
– Delikatnie zaprojektowany model z wieloma dodatkowymi elementami wtykowymi,
– Zestawy misternie zaprojektowanych kół metalowych,
– Do użytku głównie przed pociągami towarowymi na liniach głównych i odgałęźnych,
– Z zestawem wytrawionych znaków w zestawie,
– Możliwość doposażenia w generator dymu.Parowóz klasy 50.40 Deutsche Reichsbahn z NRD była dalszym rozwojem lokomotywy do pociągów towarowych klasy 50 DRG. Przy budowie lokomotywy DR zwracał szczególną uwagę na zastosowanie wielu identycznych zespołów jak w parowozu klasy 23.10 do pociągu pasażerskiego. DR opracował je równolegle, aby obniżyć koszty napraw i zapasów części zamiennych. Producent VEB Lokomotivbau Karl Marx w Babelsbergu dostarczył w latach 1956-1960 88 lokomotyw, które zostały wprowadzone do eksploatacji pod numerami porządkowymi od 50 4001 do 50 4088. Przy obciążeniu osi 15 t lokomotywy mogły być używane elastycznie, jednak były z siedzibą głównie w północnych dyrekcjach DR i przewożący pociągi pasażerskie i towarowe. Ze względu na wrażliwą ramę z blachy, lokomotywy zostały wycofane z ruchu pociągów do 1980 r. i nadal służyły jako stacjonarne urządzenia grzewcze.
-
Roco 70285 – Parowóz klasy 50.40, DR
2 102,00 złDodaj do koszykaParowóz klasy 50.40 Deutsche Reichsbahn. Napęd na dwie osie tendera oraz przez wał kardana na wszystkie pięć osi napędowych lokomotywy.
– Delikatnie zaprojektowany model z wieloma dodatkowymi elementami wtykowymi,
– Zestawy misternie zaprojektowanych kół metalowych,
– Do użytku głównie przed pociągami towarowymi na liniach głównych i odgałęźnych,
– Z zestawem wytrawionych znaków w zestawie,
– Możliwość doposażenia w generator dymu.Parowóz klasy 50.40 Deutsche Reichsbahn z NRD była dalszym rozwojem lokomotywy do pociągów towarowych klasy 50 DRG. Przy budowie lokomotywy DR zwracał szczególną uwagę na zastosowanie wielu identycznych zespołów jak w parowozu klasy 23.10 do pociągu pasażerskiego. DR opracował je równolegle, aby obniżyć koszty napraw i zapasów części zamiennych. Producent VEB Lokomotivbau Karl Marx w Babelsbergu dostarczył w latach 1956-1960 88 lokomotyw, które zostały wprowadzone do eksploatacji pod numerami porządkowymi od 50 4001 do 50 4088. Przy obciążeniu osi 15 t lokomotywy mogły być używane elastycznie, jednak były z siedzibą głównie w północnych dyrekcjach DR i przewożący pociągi pasażerskie i towarowe. Ze względu na wrażliwą ramę z blachy, lokomotywy zostały wycofane z ruchu pociągów do 1980 r. i nadal służyły jako stacjonarne urządzenia grzewcze.
-
Roco 78283 – Parowóz klasy 44, DR
2 277,00 złDodaj do koszykaLokomotywa parowa pociągu ciężkiego klasy 44 Deutsche Reichsbahn ze spalaniem pyłu węglowego. Napęd na dwie osie tendera oraz przez wał kardana na wszystkie pięć osi napędowych lokomotywy.
– Autentyczna replika wersji na pył węglowy,
– Metalowe koła z delikatnie zaprojektowanymi szprychami,
– W zestawie zestaw wytrawionych znaków,
– Możliwość doposażenia w generator dymu.W latach 50. Deutsche Reichsbahn przebudowała 22 lokomotywy na opalanie pyłem węglowym (system Wendlera). Najbardziej zauważalnymi modyfikacjami były dodatkowy zbiornik powietrza i pompa powietrza na lewym pasie startowym oraz tender wyposażony w zasobnik na pył węglowy. Lokomotywy okazały się szczególnie przydatne na rampach Lasu Turyńskiego ze względu na celny ostrzał. Wraz z wprowadzeniem numerów EDP, lokomotywy miałowe zostały przemianowane na klasę 44.9.
-
Roco 70283 – Parowóz klasy 44, DR
2 277,00 złDodaj do koszykaLokomotywa parowa pociągu ciężkiego klasy 44 Deutsche Reichsbahn ze spalaniem pyłu węglowego. Napęd na dwie osie tendera oraz przez wał kardana na wszystkie pięć osi napędowych lokomotywy.
– Autentyczna replika wersji na pył węglowy
– Metalowe koła z delikatnie zaprojektowanymi szprychami
– W zestawie zestaw wytrawionych znaków
– Możliwość doposażenia w generator dymu.W latach 50. Deutsche Reichsbahn przebudowała 22 lokomotywy na opalanie pyłem węglowym (system Wendlera). Najbardziej zauważalnymi modyfikacjami były dodatkowy zbiornik powietrza i pompa powietrza na lewym pasie startowym oraz tender wyposażony w zasobnik na pył węglowy. Lokomotywy okazały się szczególnie przydatne na rampach Lasu Turyńskiego ze względu na celny ostrzał. Wraz z wprowadzeniem numerów EDP, lokomotywy miałowe zostały przemianowane na klasę 44.9.
-
Roco 78249 – Parowóz klasy 18.4, DB
2 645,00 złDodaj do koszykaParowóz klasy 18.4 Deutsche Bundesbahn. Model edycji! Napęd na dwie osie tendera oraz przez wał kardana na wszystkie trzy osie napędowe lokomotywy.
– Kabina kierowcy z logo DB,
– Srebrne pierścienie kotła i zderzaki nurnikowe z białymi pierścieniami buforowymi,
– Pompa powietrza i podająca,
– Szczęki hamulcowe dokładnie podążają za nadkolami,
– Filigranowe metalowe szprychy,
– Koła napędowe o precyzyjnym profilu,
– Z zestawem wytrawionych znaków w zestawie,
– Możliwość doposażenia generatora dymu.CO JEŚLI…? Bawarska S 3/6, często nazywana „królową parowozów”, dźwigała ciężar niemieckiego ruchu pospiesznego aż do wprowadzenia klasy 01. Nie tylko była budowana do 1931 r., ale także z powodu mógł poradzić sobie z długimi biegami, których klasa 01 nie mogła się obejść bez „odchudzenia”. A jeśli ktoś myśli, że bawarska lokomotywa kursowała tylko w Bawarii w czasach Bundesbahn, to się myli. Bawarskie lokomotywy ciągnęły prawie wszystkie pociągi, które należały do śmietanki. Chociaż większość S 3/6 z serii od a do c została złomowana w 1950 roku, wydaje się realistyczne, że jedna z tych legendarnych lokomotyw ekspresowych, podobnie jak niektóre z jej młodszych sióstr, zdobyła DB-Keks i nadal była ceniona jako lokomotywa. niezastąpiona maszyna przez zaangażowaną załogę lokomotywy.
-
Roco 72249 – Parowóz klasy 18.4, DB
2 140,00 złDodaj do koszykaParowóz klasy 18.4 Deutsche Bundesbahn. Model edycji! Napęd na dwie osie tendera oraz przez wał kardana na wszystkie trzy osie napędowe lokomotywy.
– Kabina kierowcy z logo DB
– Srebrne pierścienie kotła i zderzaki nurnikowe z białymi pierścieniami buforowymi
– Pompa powietrza i podająca
– Szczęki hamulcowe dokładnie podążają za nadkolami
– Filigranowe metalowe szprychy
– Koła napędowe o precyzyjnym profilu
– Z zestawem wytrawionych znaków w zestawie
– Możliwość doposażenia generatora dymu.
CO JEŚLI…? Bawarska S 3/6, często nazywana „królową parowozów”, dźwigała ciężar niemieckiego ruchu pospiesznego aż do wprowadzenia klasy 01. Nie tylko była budowana do 1931 r., ale także z powodu mógł poradzić sobie z długimi biegami, których klasa 01 nie mogła się obejść bez „odchudzenia”. A jeśli ktoś myśli, że bawarska lokomotywa kursowała tylko w Bawarii w czasach Bundesbahn, to się myli. Bawarskie lokomotywy ciągnęły prawie wszystkie pociągi, które należały do śmietanki. Chociaż większość S 3/6 z serii od a do c została złomowana w 1950 roku, wydaje się realistyczne, że jedna z tych legendarnych lokomotyw ekspresowych, podobnie jak niektóre z jej młodszych sióstr, zdobyła DB-Keks i nadal była ceniona jako lokomotywa. niezastąpiona maszyna przez zaangażowaną załogę lokomotywy.












