00,00 

Brak produktów w koszyku.

Liczba napędzanych osi: 7

Wyświetlanie 1–16 z 24 wyników

  • Roco 70042 – Lokomotywa parowa klasy 50, DR

    2 277,00 

    Lokomotywa parowa klasy 50 Niemieckich Kolei Państwowych. Napęd na dwie osie tendra oraz poprzez wał kardana na wszystkie pięć osi napędowych lokomotywy.
    – Projekt z nową konstrukcją przetargową
    – Dopracowany w szczegółach model z wieloma oddzielnie mocowanymi częściami wtykowymi
    – Z zestawami kołowymi z delikatnego metalu
    – Generator dymu z możliwością doposażenia.
    We wschodnich Niemczech klasa 50 odgrywała znaczącą rolę na kolei jeszcze dłużej niż na zachodzie. Liczbowo stosunkowo niewiele takich lokomotyw – tylko 354 – pozostało w sowieckiej strefie okupacyjnej pod koniec wojny. Z biegiem czasu powstało wiele różnych kombinacji lokomotyw i tendrów. Po ich wycofaniu nowe przetargi budowlane klas 23.10 i 50.40 były często umieszczane za starymi konstrukcjami 50. Jednak ze względu na brak ciągłej tylnej ściany połączenie to nie było szczególnie popularne wśród personelu, zwłaszcza zimą.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 70041 – Lokomotywa parowa klasy 50, DR

    1 702,00 

    Lokomotywa parowa klasy 50 Niemieckich Kolei Państwowych. Napęd na dwie osie tendra oraz poprzez wał kardana na wszystkie pięć osi napędowych lokomotywy.
    – Projekt z nową konstrukcją przetargową
    – Dopracowany w szczegółach model z wieloma oddzielnie mocowanymi częściami wtykowymi
    – Z zestawami kołowymi z delikatnego metalu
    – Generator dymu z możliwością doposażenia.
    We wschodnich Niemczech klasa 50 odgrywała znaczącą rolę na kolei jeszcze dłużej niż na zachodzie. Liczbowo stosunkowo niewiele takich lokomotyw – tylko 354 – pozostało w sowieckiej strefie okupacyjnej pod koniec wojny. Z biegiem czasu powstało wiele różnych kombinacji lokomotyw i tendrów. Po ich wycofaniu nowe przetargi budowlane klas 23.10 i 50.40 były często umieszczane za starymi konstrukcjami 50. Jednak ze względu na brak ciągłej tylnej ściany połączenie to nie było szczególnie popularne wśród personelu, zwłaszcza zimą.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 7110001 – Lokomotywa parowa klasy 555.0, CSD

    2 277,00 

    Lokomotywa parowa klasy 555.0 należąca do Czechosłowackich Kolei Państwowych. Napęd na dwie osie tendra oraz poprzez wał kardana na wszystkie pięć osi napędowych lokomotywy.
    – Dopracowany w szczegółach model z wieloma oddzielnie dołączanymi częściami
    – Z metalowymi zestawami kołowymi
    – Generator dymu z możliwością doposażenia
    Po wojnie w ówczesnej Czechosłowacji pozostało łącznie 185 niemieckich lokomotyw parowych klasy 52. Lokomotywy zostały włączone przez Koleje Państwowe CSD do własnej floty jako klasa 555.0. W trakcie swojej wieloletniej eksploatacji i dostaw kolejnych serii, te ciężkie lokomotywy zostały częściowo przerobione na olejowy, co przede wszystkim ułatwiło życie obsłudze lokomotywy. W 1973 roku wycofano ze służby ostatni CSD 555, oznaczony numerem 555.0259. Lokomotywom szybko nadano przydomek „Nemka”, co tłumaczy się jako „Niemiec”, aby wskazać ich pochodzenie.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 7100001 – Lokomotywa parowa klasy 555.0, CSD

    1 702,00 

    Lokomotywa parowa klasy 555.0 należąca do Czechosłowackich Kolei Państwowych. Napęd na dwie osie tendra oraz poprzez wał kardana na wszystkie pięć osi napędowych lokomotywy.
    – Dopracowany w szczegółach model z wieloma oddzielnie dołączanymi częściami
    – Z metalowymi zestawami kołowymi
    – Generator dymu z możliwością doposażenia.
    Po wojnie w ówczesnej Czechosłowacji pozostało łącznie 185 niemieckich lokomotyw parowych klasy 52. Lokomotywy zostały włączone przez Koleje Państwowe CSD do własnej floty jako klasa 555.0. W trakcie swojej wieloletniej eksploatacji i dostaw kolejnych serii, te ciężkie lokomotywy zostały częściowo przerobione na olejowy, co przede wszystkim ułatwiło życie obsłudze lokomotywy. W 1973 roku wycofano ze służby ostatni CSD 555, oznaczony numerem 555.0259. Lokomotywom szybko nadano przydomek „Nemka”, co tłumaczy się jako „Niemiec”, aby wskazać ich pochodzenie.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 70048 – Lokomotywa parowa 52.1591, ÖBB

    2 277,00 

    Lokomotywa parowa 52.1591 Austriackich Kolei Federalnych. Napęd na dwie osie tendra oraz poprzez wał kardana na wszystkie pięć osi napędowych lokomotywy.
    – Wersja z kabiną typu bidet
    – Konstrukcja w ostatnim stanie eksploatacyjnym
    – Z kołami z drobnymi szprychami wykonanymi z metalu
    – Drążki napędowe i sprzęgające wykonane z drobnoziarnistego odlewu metalowego
    – Dostępna kabina maszynisty Z21
    – Generator dymu z możliwością doposażenia.
    Fabryka lokomotyw w Wiedniu-Floridsdorf wyprodukował ponad 1100 lokomotyw klasy 52. Po zakończeniu wojny w Austrii pozostało 113 lokomotyw. W wielu silnikach wprowadzono ulepszenia, w tym częściowo zastąpienie przetargu w kształcie wanny kabinami w celu stworzenia przedziału maszynisty. Pod koniec ery lokomotyw parowych na niektórych lokomotywach klasy 52 dokonywano indywidualnych odchyleń w malowaniu, które były inicjowane przez obsługę pociągu. Transport kolejowy Strasshof an der Nordbahn miał w swojej kotłowni kilka „kolorowych” lokomotyw, które były stosunkowo typowe dla tamtych czasów. Ostatnie modele zostały wycofane z eksploatacji w 1976 roku i tym samym były jednymi z ostatnich lokomotyw parowych, które jeździły po normalnotorowych torach ÖBB.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 70047 – Lokomotywa parowa 52.1591, ÖBB

    1 702,00 

    Lokomotywa parowa 52.1591 Austriackich Kolei Federalnych. Napęd na dwie osie tendra oraz poprzez wał kardana na wszystkie pięć osi napędowych lokomotywy.
    – Wersja z kabiną typu bidet
    – Konstrukcja w ostatnim stanie eksploatacyjnym
    – Z kołami z drobnymi szprychami wykonanymi z metalu
    – Drążki napędowe i sprzęgające wykonane z drobnoziarnistego odlewu metalowego
    – Dostępna kabina maszynisty Z21
    – Generator dymu z możliwością doposażenia.
    Fabryka lokomotyw w Wiedniu-Floridsdorf wyprodukował ponad 1100 lokomotyw klasy 52. Po zakończeniu wojny w Austrii pozostało 113 lokomotyw. W wielu silnikach wprowadzono ulepszenia, w tym częściowo zastąpienie przetargu w kształcie wanny kabinami w celu stworzenia przedziału maszynisty. Pod koniec ery lokomotyw parowych na niektórych lokomotywach klasy 52 dokonywano indywidualnych odchyleń w malowaniu, które były inicjowane przez obsługę pociągu. Transport kolejowy Strasshof an der Nordbahn miał w swojej kotłowni kilka „kolorowych” lokomotyw, które były stosunkowo typowe dla tamtych czasów. Ostatnie modele zostały wycofane z eksploatacji w 1976 roku i tym samym były jednymi z ostatnich lokomotyw parowych, które jeździły po normalnotorowych torach ÖBB.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 79415 – Lokomotywa elektryczna dwutrakcyjna Re 10/10, SBB

    3 680,00 

    Lokomotywa elektryczna podwójna trakcja Re 10/10 Szwajcarskich Kolei Federalnych. Wariant formy !
    – Wydanie jubileuszowe z 1982 roku „100 lat Kolei Świętego Gotarda”
    – Składa się z lokomotyw Re 6/6 11626 i Re 4/4ˡˡ 11323
    – Obie lokomotywy z napędem
    – Z przednim herbem i podniesionymi numerami lokomotyw
    – Delikatne, nakładane osobno kratki wentylacyjne i wycieraczki z blachy trawionej.
    Z okazji 175-lecia kolei w Szwajcarii firma ROCO przedstawia lokomotywę elektryczną z podwójną trakcją Re 10/10 jako specjalną edycję jubileuszową. Lokomotywy w zielonych barwach SBB miały ozdobne pasy i herby. Podwójna trakcja Re 4/4ˡˡ i Re 6/6 nosi nazwę Re 10/10 dla uproszczenia. Nazwa ta wywodzi się od dziesięciu napędzanych osi, które posiada podwójny „zespół” i nie odnosi się do konkretnego typu lokomotywy. SBB używa Re 10/10 głównie do przewożenia ciężkich pociągów towarowych na trasie Gotthard. Byczy sobowtór potrafi ciągnąć na haku pociągu maksymalny ładunek 1400 ton z prędkością 80 kilometrów na godzinę na pochyłości 26 promili.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 70671 – Parowóz Ty4-40, PKP

    2 150,00 

    Parowoz pociągu towarowego Ty4-40 Polskich Kolei Państwowych. Napęd na dwie osie tendera oraz przez wał kardana na wszystkie pięć napędzanych osi lokomotywy.
    – Wagnerowskie deflektory dymu
    – Wożą ciężkie pociągi towarowe po głównych liniach
    – Metalowe koła z delikatnie zaprojektowanymi szprychami
    – Możliwość doposażenia generatora dymu.
    Po II wojnie światowej wiele lokomotyw klasy 44 pozostało w Polsce. Zostały one przemianowane na Ty 4-1 na Ty 4-132 i służyły tam wiernie, w niektórych przypadkach, do końca lat siedemdziesiątych.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 70670 – Parowóz Ty4-40, PKP

    1 580,00 

    Parowoz pociągu towarowego Ty4-40 Polskich Kolei Państwowych. Napęd na dwie osie tendera oraz przez wał kardana na wszystkie pięć napędzanych osi lokomotywy.
    – Wagnerowskie deflektory dymu,
    – Wożą ciężkie pociągi towarowe po głównych liniach,
    – Metalowe koła z delikatnie zaprojektowanymi szprychami,
    – Możliwość doposażenia generatora dymu.

    Po II wojnie światowej wiele lokomotyw klasy 44 pozostało w Polsce. Zostały one przemianowane na Ty 4-1 na Ty 4-132 i służyły tam wiernie, w niektórych przypadkach, do końca lat siedemdziesiątych.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 78281 – Parowóz 150 Y, SNCF

    2 277,00 

    Parowóz 150 Y Francuskich Kolei Państwowych. Napęd na dwie osie tendera oraz przez wał kardana na wszystkie pięć osi napędowych lokomotywy.
    – Wariant z deflektorami dymu,
    – Metalowe koła z drobnymi szprychami,
    – Drążki napędowe i sprzęgające wykonane z metalowego odlewu,
    – W zestawie zestaw wytrawionych znaków,
    – Możliwość doposażenia w generator dymu,
    – Dostępna kabina maszynisty Z21.

    W latach 1943/44 fabryka lokomotyw Société Alsacienne de Constructions Mécaniques ( SACM) w Graffenstaden koło Strasburga zbudował ponad 100 lokomotyw klasy 52. W latach 1945/46 SNCF zamówiła jeszcze 17 dodatkowych lokomotyw. Tam klasę 52 oznaczono klasą 150 Y. Unikalną cechą lokomotyw był krótszy komin, którego przeznaczeniem było nie przekraczanie francuskiej skrajni. Klasa 150 Y przewoziła zarówno pociągi towarowe, jak i pasażerskie we wschodnim regionie SNCF. Działały tam do końca lat pięćdziesiątych.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 70281 – Parowóz 150 Y, SNCF

    1 956,05 

    Parowóz 150 Y Francuskich Kolei Państwowych. Napęd na dwie osie tendera oraz przez wał kardana na wszystkie pięć osi napędowych lokomotywy.
    – Wariant z deflektorami dymu,
    – Metalowe koła z drobnymi szprychami,
    – Drążki napędowe i sprzęgające wykonane z metalowego odlewu,
    – W zestawie zestaw wytrawionych znaków,
    – Możliwość doposażenia w generator dymu,
    – Dostępna kabina maszynisty Z21.

    W latach 1943/44 fabryka lokomotyw Société Alsacienne de Constructions Mécaniques ( SACM) w Graffenstaden koło Strasburga zbudował ponad 100 lokomotyw klasy 52. W latach 1945/46 SNCF zamówiła jeszcze 17 dodatkowych lokomotyw. Tam klasę 52 oznaczono klasą 150 Y. Unikalną cechą lokomotyw był krótszy komin, którego przeznaczeniem było nie przekraczanie francuskiej skrajni. Klasa 150 Y przewoziła zarówno pociągi towarowe, jak i pasażerskie we wschodnim regionie SNCF. Działały tam do końca lat pięćdziesiątych.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 70280 – Parowóz 150 Y, SNCF

    1 596,00 

    Parowóz 150 Y Francuskich Kolei Państwowych. Napęd na dwie osie tendera oraz przez wał kardana na wszystkie pięć osi napędowych lokomotywy.
    – Wariant z deflektorami dymu,
    – Metalowe koła z drobnymi szprychami,
    – Drążki napędowe i sprzęgające wykonane z metalowego odlewu,
    – W zestawie zestaw wytrawionych znaków,
    – Możliwość doposażenia w generator dymu,
    – Dostępna kabina maszynisty Z21.

    W latach 1943/44 fabryka lokomotyw Société Alsacienne de Constructions Mécaniques ( SACM) w Graffenstaden koło Strasburga zbudował ponad 100 lokomotyw klasy 52. W latach 1945/46 SNCF zamówiła jeszcze 17 dodatkowych lokomotyw. Tam klasę 52 oznaczono klasą 150 Y. Unikalną cechą lokomotyw był krótszy komin, którego przeznaczeniem było nie przekraczanie francuskiej skrajni. Klasa 150 Y przewoziła zarówno pociągi towarowe, jak i pasażerskie we wschodnim regionie SNCF. Działały tam do końca lat pięćdziesiątych.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 78285 – Parowóz klasy 50.40, DR

    2 277,00 

    Parowóz klasy 50.40 Deutsche Reichsbahn. Napęd na dwie osie tendera oraz przez wał kardana na wszystkie pięć osi napędowych lokomotywy.
    – Delikatnie zaprojektowany model z wieloma dodatkowymi elementami wtykowymi,
    – Zestawy misternie zaprojektowanych kół metalowych,
    – Do użytku głównie przed pociągami towarowymi na liniach głównych i odgałęźnych,
    – Z zestawem wytrawionych znaków w zestawie,
    – Możliwość doposażenia w generator dymu.

    Parowóz klasy 50.40 Deutsche Reichsbahn z NRD była dalszym rozwojem lokomotywy do pociągów towarowych klasy 50 DRG. Przy budowie lokomotywy DR zwracał szczególną uwagę na zastosowanie wielu identycznych zespołów jak w parowozu klasy 23.10 do pociągu pasażerskiego. DR opracował je równolegle, aby obniżyć koszty napraw i zapasów części zamiennych. Producent VEB Lokomotivbau Karl Marx w Babelsbergu dostarczył w latach 1956-1960 88 lokomotyw, które zostały wprowadzone do eksploatacji pod numerami porządkowymi od 50 4001 do 50 4088. Przy obciążeniu osi 15 t lokomotywy mogły być używane elastycznie, jednak były z siedzibą głównie w północnych dyrekcjach DR i przewożący pociągi pasażerskie i towarowe. Ze względu na wrażliwą ramę z blachy, lokomotywy zostały wycofane z ruchu pociągów do 1980 r. i nadal służyły jako stacjonarne urządzenia grzewcze.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 70285 – Parowóz klasy 50.40, DR

    2 102,00 

    Parowóz klasy 50.40 Deutsche Reichsbahn. Napęd na dwie osie tendera oraz przez wał kardana na wszystkie pięć osi napędowych lokomotywy.
    – Delikatnie zaprojektowany model z wieloma dodatkowymi elementami wtykowymi,
    – Zestawy misternie zaprojektowanych kół metalowych,
    – Do użytku głównie przed pociągami towarowymi na liniach głównych i odgałęźnych,
    – Z zestawem wytrawionych znaków w zestawie,
    – Możliwość doposażenia w generator dymu.

    Parowóz klasy 50.40 Deutsche Reichsbahn z NRD była dalszym rozwojem lokomotywy do pociągów towarowych klasy 50 DRG. Przy budowie lokomotywy DR zwracał szczególną uwagę na zastosowanie wielu identycznych zespołów jak w parowozu klasy 23.10 do pociągu pasażerskiego. DR opracował je równolegle, aby obniżyć koszty napraw i zapasów części zamiennych. Producent VEB Lokomotivbau Karl Marx w Babelsbergu dostarczył w latach 1956-1960 88 lokomotyw, które zostały wprowadzone do eksploatacji pod numerami porządkowymi od 50 4001 do 50 4088. Przy obciążeniu osi 15 t lokomotywy mogły być używane elastycznie, jednak były z siedzibą głównie w północnych dyrekcjach DR i przewożący pociągi pasażerskie i towarowe. Ze względu na wrażliwą ramę z blachy, lokomotywy zostały wycofane z ruchu pociągów do 1980 r. i nadal służyły jako stacjonarne urządzenia grzewcze.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 70284 – Parowóz klasy 50.40, DR

    1 702,00 

    Parowóz klasy 50.40 Deutsche Reichsbahn. Napęd na dwie osie tendera oraz przez wał kardana na wszystkie pięć osi napędowych lokomotywy.
    – Delikatnie zaprojektowany model z wieloma dodatkowymi elementami wtykowymi,
    – Zestawy misternie zaprojektowanych kół metalowych,
    – Do użytku głównie przed pociągami towarowymi na liniach głównych i odgałęźnych,
    – Z zestawem wytrawionych znaków w zestawie,
    – Możliwość doposażenia w generator dymu.

    Parowóz klasy 50.40 Deutsche Reichsbahn z NRD była dalszym rozwojem lokomotywy do pociągów towarowych klasy 50 DRG. Przy budowie lokomotywy DR zwracał szczególną uwagę na zastosowanie wielu identycznych zespołów jak w parowozu klasy 23.10 do pociągu pasażerskiego. DR opracował je równolegle, aby obniżyć koszty napraw i zapasów części zamiennych. Producent VEB Lokomotivbau Karl Marx w Babelsbergu dostarczył w latach 1956-1960 88 lokomotyw, które zostały wprowadzone do eksploatacji pod numerami porządkowymi od 50 4001 do 50 4088. Przy obciążeniu osi 15 t lokomotywy mogły być używane elastycznie, jednak były z siedzibą głównie w północnych dyrekcjach DR i przewożący pociągi pasażerskie i towarowe. Ze względu na wrażliwą ramę z blachy, lokomotywy zostały wycofane z ruchu pociągów do 1980 r. i nadal służyły jako stacjonarne urządzenia grzewcze.

    Dodaj do koszyka
  • Roco 78283 – Parowóz klasy 44, DR

    2 277,00 

    Lokomotywa parowa pociągu ciężkiego klasy 44 Deutsche Reichsbahn ze spalaniem pyłu węglowego. Napęd na dwie osie tendera oraz przez wał kardana na wszystkie pięć osi napędowych lokomotywy.
    – Autentyczna replika wersji na pył węglowy,
    – Metalowe koła z delikatnie zaprojektowanymi szprychami,
    – W zestawie zestaw wytrawionych znaków,
    – Możliwość doposażenia w generator dymu.

    W latach 50. Deutsche Reichsbahn przebudowała 22 lokomotywy na opalanie pyłem węglowym (system Wendlera). Najbardziej zauważalnymi modyfikacjami były dodatkowy zbiornik powietrza i pompa powietrza na lewym pasie startowym oraz tender wyposażony w zasobnik na pył węglowy. Lokomotywy okazały się szczególnie przydatne na rampach Lasu Turyńskiego ze względu na celny ostrzał. Wraz z wprowadzeniem numerów EDP, lokomotywy miałowe zostały przemianowane na klasę 44.9.

    Dodaj do koszyka