00,00 

Brak produktów w koszyku.

Minimalny promień: 225 mm

Wyświetlanie wszystkich wyników: 2

  • Fleischmann 7770001 – Zestaw 8-częściowy: Zespół trakcyjny turbiny gazowej klasy 602, DB

    3 864,00 

    Zespół trakcyjny turbiny gazowej klasy 602 Niemieckich Kolei Federalnych. Składa się z dwóch głowic napędowych (jedna zmotoryzowana) i sześciu wagonów pośrednich.
    – Wersja z turbiną gazową naszego popularnego zespołu trakcyjnego TEE/Intercity
    – 8-częściowa, zgodna z prototypem
    – Fabrycznie wyposażona w oświetlenie wewnętrzne
    – Z dźwiękiem w obu zespołach końcowych.

    Ponieważ osiągi napędzanego silnikiem wysokoprężnym VT 11,5 (klasa 601 ) okazały się niewystarczające, w 1971 roku cztery głowice napędowe zostały przerobione na napęd turbiny gazowej, której najbardziej rzucającą się w oczy cechą były duże wloty powietrza przed kabiną maszynisty, zaopatrujące turbinę w powietrze. Wady te powodowały, że eksploatacja tych pociągów stawała się coraz bardziej nieekonomiczna, dlatego też zespoły trakcyjne kursujące pod oznaczeniem klasy 602 zostały ponownie wycofane z eksploatacji przez DB w latach 1978 i 1979. Do celów muzealnych zachowała się jedynie głowica napędowa 602 003. Obecnie można go znaleźć w Muzeum DB w Norymberdze.

    Dodaj do koszyka
  • Fleischmann 7760001 – Zestaw 8-częściowy: Zespół trakcyjny turbiny gazowej klasy 602, DB

    2 318,00 

    Zespół trakcyjny turbiny gazowej klasy 602 Niemieckich Kolei Federalnych. Składa się z dwóch głowic napędowych (jedna zmotoryzowana) i sześciu wagonów pośrednich.
    – Wersja z turbiną gazową naszego popularnego zespołu trakcyjnego TEE/Intercity
    – 8-częściowa, zgodna z prototypem
    – Fabrycznie wyposażona w oświetlenie wewnętrzne.

    Ponieważ osiągi napędzanego silnikiem wysokoprężnym VT 11.5 (klasa 601) okazały się niewystarczające, cztery wagony końcowe zostały w 1971 roku przerobione na napęd z turbiną gazową, których najbardziej uderzającą cechą były duże wloty powietrza przed kabiną kierowcy, które zaopatrywały turbinę w powietrze. Wady te powodowały, że eksploatacja tych pociągów stawała się coraz bardziej nieekonomiczna, dlatego zespoły trakcyjne kursujące pod oznaczeniem klasy 602 zostały ponownie wycofane z eksploatacji przez DB w 1978 i 1979 r. Do celów muzealnych zachował się jedynie wagon końcowy 602 003. Obecnie można go znaleźć w Muzeum DB w Norymberdze.

    Dodaj do koszyka