Category
- PROMOCJE
- Oferta Specjalna
- Zestawy startowe
- Tabor PKP
- Lokomotywy
- Wagony
- Zestawy
- Dekodery
- Adaptery
- Głośniki
- Roco
- Fleischmann
- Tillig
- MTB
- ROBO
- Trix
- Doehler & Haass
- DigiTools
- Uhlenbrock
- Seuthe
- Marklin
- Marklin my world
- Auhagen
- Faller
- Preiser
- Noch
- LGB
- SD-Modell

Godziny otwarcia
Pon – Pt: 10-16
Kontakt
e-mail:
biuroebm@gmail.com
————————
Zapytanie o produkt:
501 006 170
————————
Wsparcie techniczne:
501 006 170
Adres
EBM sp. z o.o.
Szymanowice 14
55-311 Kostomłoty
Numer katalogowy: 70190
Wyświetlanie jednego wyniku
-
Roco 70190 – Parowóz 10 002, DB
2 300,00 złDodaj do koszykaParowóz 10 002 Deutsche Bundesbahn. Model edycji!
– Konstrukcja w końcowym stanie eksploatacyjnym,
– Wypukłe, chromowane ozdobne linie,
– Filigranowe metalowe szprychy na lokomotywie,
– Białe/czerwone reflektory LED zmieniające się w zależności od kierunku jazdy,
– Z zestawem wytrawionych znaków w zestawie,
– Możliwość doposażenia w generator dymu Klasa 10,
– Czarny łabędź z Bundesbahn.Chociaż Deutsche Bundesbahn (DB) uważała trakcję parową za przestarzałą, w 1953 roku zleciła firmie Krupp w Essen opracowanie nowej lokomotywy Pacific Express. Dostarczono 2’C1′ h3 o średnicy koła napędowego 2000 mm. Jednak wyraźnie różniły się sposobem strzelania. Podczas gdy 10 001 był początkowo wyposażony tylko w dodatkowe opalanie olejem (został później zmodernizowany), 100 002 miał od samego początku główne opalanie olejem. Dwie lokomotywy zostały ozdobione srebrnymi ozdobnymi liniami i stożkowymi drzwiami komory wędzarniczej i osiągały prędkość maksymalną 140 km/h przy mocy indukcyjnej 1839 kW. Jednak obie lokomotywy zostały dopuszczone tylko na określonych głównych trasach ze względu na duży nacisk osi. Do 1962 r. stacjonowali w zajezdni Bebra, a później w zajezdni Kassel, skąd obsługiwali trasy Północ-Południe w ciężkich pociągach ekspresowych oraz na liniach kolejowych Main-Weser. Ogólna zmiana infrastruktury i postępująca elektryfikacja głównych tras kolejowych były głównymi przyczynami, dla których klasa 10 nigdy nie została wprowadzona do produkcji seryjnej. W styczniu 1967 roku 10 002 złamał drążek ślizgowy i został wycofany z eksploatacji. Został zezłomowany w 1972 roku w zajezdni Offenburg. W czerwcu następnego roku 10 001 musiało również zrezygnować z czynnej służby w Deutsche Bundesbahn (DB). Ciężka 109-tonowa lokomotywa została jednak zachowana dla przyszłych pokoleń i można ją dziś oglądać w Niemieckim Muzeum Lokomotyw Parowych w Neuenmarkt-Wirsberg.












