00,00 

Brak produktów w koszyku.

Numer katalogowy: 78191

Wyświetlanie jednego wyniku

  • Roco 78191 – Parowóz 10 002, DB

    2 898,00 

    Parowóz 10 002 Deutsche Bundesbahn. Model edycji!
    – Konstrukcja w końcowym stanie roboczym,
    – Dynamiczne wybuchy pary synchroniczne z suwem cylindra,
    – Emisja pary również z cylindrów,
    – Oświetlenie kabiny kierowcy i silnika,
    – Wypukłe, chromowane linie dekoracyjne,
    – Filigranowe metalowe szprychy na lokomotywie,
    – Przełączane białe/czerwone reflektory LED cyfrowo,
    – Z zestawem wytrawionych znaków w zestawie Klasa 10,
    – Czarny łabędź Bundesbahn.

    Chociaż Deutsche Bundesbahn (DB) uważała trakcję parową za przestarzałą, w 1953 roku zleciła firmie Krupp w Essen opracowanie nowej lokomotywy Pacific Express. Dostarczono 2’C1′ h3 o średnicy koła napędowego 2000 mm. Jednak wyraźnie różniły się sposobem strzelania. Podczas gdy 10 001 był początkowo wyposażony tylko w dodatkowe opalanie olejem (został później zmodernizowany), 100 002 miał od samego początku główne opalanie olejem. Dwie lokomotywy zostały ozdobione srebrnymi ozdobnymi liniami i stożkowymi drzwiami komory wędzarniczej i osiągały prędkość maksymalną 140 km/h przy mocy indukcyjnej 1839 kW. Jednak obie lokomotywy zostały dopuszczone tylko na określonych głównych trasach ze względu na duży nacisk osi. Do 1962 r. stacjonowali w zajezdni Bebra, a później w zajezdni Kassel, skąd obsługiwali trasy Północ-Południe w ciężkich pociągach ekspresowych oraz na liniach kolejowych Main-Weser. Ogólna zmiana infrastruktury i postępująca elektryfikacja głównych tras kolejowych były głównymi przyczynami, dla których klasa 10 nigdy nie została wprowadzona do produkcji seryjnej. W styczniu 1967 roku 10 002 złamał drążek ślizgowy i został wycofany z eksploatacji. Został zezłomowany w 1972 roku w zajezdni Offenburg. W czerwcu następnego roku 10 001 musiało również zrezygnować z czynnej służby w Deutsche Bundesbahn (DB). Ciężka 109-tonowa lokomotywa została jednak zachowana dla przyszłych pokoleń i można ją dziś oglądać w Niemieckim Muzeum Lokomotyw Parowych w Neuenmarkt-Wirsberg.

    Dodaj do koszyka